Jak robić świetne zdjęcia produktów, porady dla początkujących.

Rozwój mediów społecznościowych i internetowych rynków sprawił, że małym firmom łatwiej niż kiedykolwiek można zaprezentować swoje produkty potencjalnym klientom. To pierwsze wrażenie jest jednak kluczowe. Obrazy wysokiej jakości są niezbędne, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż. Sprzedaż na zewnętrznych platformach e-commerce może być skutecznym sposobem na rozwój Twojej firmy, ale nie jest […]
Jak robić świetne zdjęcia produktów, porady dla początkujących.

Autor / Jan Vasil

Data / 09.02.2022

Rozwój mediów społecznościowych i internetowych rynków sprawił, że małym firmom łatwiej niż kiedykolwiek można zaprezentować swoje produkty potencjalnym klientom.

To pierwsze wrażenie jest jednak kluczowe. Obrazy wysokiej jakości są niezbędne, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż. Sprzedaż na zewnętrznych platformach e-commerce może być skutecznym sposobem na rozwój Twojej firmy, ale nie jest pozbawiona wyzwań.

Aby skutecznie promować swój produkt i zwiększać sprzedaż, potrzebujesz wysokiej jakości zdjęć, które prezentują Twój produkt, markę i jego unikalne cechy. Posiadanie świetnych zdjęć ułatwia również promowanie przyszłych ofert nowej linii produktów lub podobnych nowych produktów po sprzedaży w początkowym magazynie. Ale uzyskanie idealnych zdjęć nie jest łatwe.

Jednak dzięki odpowiednim wskazówkom i wskazówkom możesz wykonać profesjonalnej jakości zdjęcia swoich produktów.

Jak robić zdjęcia produktów?

Zanim zaczniesz robić zdjęcia, ważne jest, aby wziąć pod uwagę sam produkt.

Jeśli używasz tylko jednego produktu, masz kilka możliwości jego sfotografowania, w tym:

Używając zwykłego tła

Gładka, biała ściana lub bezszwowe tło to świetna opcja do prostej, czystej fotografii produktu.

Jeśli naprawdę chcesz stworzyć świetną fotografię produktową, zalecamy użycie stołu bez cienia lub stojaka z wiszącym tłem złożonym na stole. W ten sposób uzyskasz ładne i wyraźne tło, które umożliwia fotografowanie bez cienia.

Korzystanie z podświetlanego pudełka – lightboxu.

Kaseta podświetlana jest pomocna przy próbie nakręcenia wielu produktów jednocześnie. Jako dodatkowy bonus, lightboxy przydają się do fotografowania produktów o ciekawych fakturach i wzorach.

Na rynku dostępnych jest wiele produktów typu lightbox, z których możesz wybierać. Bez względu na to, który masz, upewnij się, że światło jest równomiernie rozłożone na produkcie i nie ma problemu z siłą światła. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to niedoświetlone lub prześwietlone zdjęcia.

Sesja na zewnątrz

Fotografowanie produktów na zewnątrz może nadać im bardziej naturalny wygląd, zwłaszcza jeśli chcesz uwzględnić w swoim ujęciu dużo natury.

Ponadto robienie zdjęć na zewnątrz umożliwia dodanie do zdjęć dynamicznego aspektu, którego nie będziesz w stanie stworzyć w studio.

Sesja w studio

Posiadanie własnego studia fotograficznego, takiego jak profesjonaliści, przydaje się, jeśli próbujesz fotografować wiele produktów jednocześnie lub masz bardzo duży produkt.

Fotografowanie w studio wymaga sprzętu, takiego jak światła, blendery, statywu lub tła.

W przypadku, gdy będziesz fotografować produkty rzadko, możesz nawet wynająć studio i zaoszczędzić trochę pieniędzy, które w przeciwnym razie zainwestowałbyś w sprzęt fotograficzny.

zdjęcia produktów
Zdjęcie produktu dla INFINUTY.sk

Co sprawia, że ​​zdjęcie produktu jest świetne?

Każde świetne zdjęcie produktowe składa się z dwóch elementów: samego produktu i otoczenia, w którym jest fotografowany.

Produkt

Pierwszą i najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać podczas fotografowania produktu, jest to, że klient musi widzieć, co kupuje. Świetne oświetlenie, wyraźne tło i ujęcia pod odpowiednim kątem są niezbędne do widocznej fotografii produktowej.

Środowisko

Drugim elementem do rozważenia jest środowisko, w którym fotografujesz swój produkt. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę przesłanie, które próbujesz przedstawić za pomocą zdjęć produktów. Jeśli na przykład chcesz sprzedać produkt wysokiej jakości, niechlujne, zagracone tło jest ostatnią rzeczą, którą chcesz mieć na swoich zdjęciach.

Zalecenia sprzętowe

Aparat fotograficzny

Aparat, którego używasz, jest ważny, ale ważniejszy jest sposób, w jaki go używasz.

Jednym z najważniejszych czynników, o których należy pamiętać przy wyborze aparatu, jest to, czy ma on ustawienia ręczne czy automatyczne. Większość aparatów konsumenckich ma ustawienia automatyczne, które zwykle nie nadają się do fotografowania produktów. Jeśli używasz aparatu z automatycznymi ustawieniami, najlepiej wybrać jasny, pochmurny dzień do robienia zdjęć. Jeśli używasz aparatu z ustawieniami ręcznymi, będziesz mieć większą kontrolę nad rodzajem zdjęć, które możesz zrobić.

Dobrej jakości lustrzanka cyfrowa lub wysokiej klasy aparat bezlusterkowy to najlepszy wybór dla poważnych fotografów produktów, ponieważ są oni w stanie manipulować swoimi ujęciami w sposób, który jest niemożliwy w przypadku automatycznego aparatu typu point-and-shoot.

Obiektyw

Produkty są coraz częściej fotografowane przy użyciu obiektywów szerokokątnych do fotografii produktowej. Dzieje się tak, ponieważ obiektywy te mogą uchwycić więcej produktu i jego otoczenia niż standardowy obiektyw 50 mm.

Zapewniają szerszy widok, co jest szczególnie przydatne, gdy chcesz pochwalić się szeroką gamą funkcji swojego produktu.

Wadą korzystania z obiektywu szerokokątnego jest to, że utrudni to dopasowanie produktu, który pojawia się w kadrze w jednym ujęciu.

W zależności od tego, jak daleko od Ciebie znajduje się Twój produkt, będzie on albo za blisko, albo za daleko. Jeśli chcesz uniknąć tego problemu, możesz użyć statywu, aby opuścić aparat bliżej ziemi.

Inną opcją jest umieszczenie statywu na powierzchni, która ma większą głębokość niż Twój produkt

robi, takich jak stół.

Sztuka instalacji

Słabo oświetlone ujęcie, nieciekawe tło lub skrajne zbliżenie funkcji produktu może sprawić, że zdjęcie produktu będzie okropne.

Pierwszym krokiem do robienia świetnych zdjęć produktów jest ustawienie ujęcia.

Przedprodukcja

Ważne jest, aby mieć jasny obraz rodzaju zdjęć, które próbujesz zrobić, zanim jeszcze zaczniesz konfigurować ujęcia. Ułatwi to proces konfiguracji i pomoże uniknąć marnowania czasu i wysiłku na strzały, które nie będą dobrze działać.

Oświetlenie

W zależności od fotografowanego produktu chcesz szukać naturalnego światła, które jest równomierne i miękkie. Możesz także użyć lamp studyjnych, aby dodać inny rodzaj oświetlenia do swoich ujęć.

Tło

Jeśli chcesz pochwalić się unikalnymi cechami produktu, zwykle najlepszą opcją jest czyste, białe tło. Jeśli próbujesz sprzedać przedmiot jako część większej marki lub stylu życia, inne tło może być lepszym rozwiązaniem.

Zrób ostre zdjęcia!

Po skonfigurowaniu zdjęć nadszedł czas, aby zrobić kilka zdjęć produktów. Tutaj ważne jest, aby pamiętać, że fotografia produktowa nie jest jak fotografowanie ludzi. Zamiast tego w fotografii produktowej chodzi o bezruch.

Istnieje kilka pomocnych sposobów, aby zdjęcia produktów nie były rozmazane, w tym: –

Użyj statywu

Korzystanie ze statywu pomoże Ci utrzymać otwartą migawkę aparatu przez dłuższy czas i spowolnić ruch rąk.

Użyj zdalnej migawki

Zdalna migawka umożliwia robienie zdjęć bez dotykania aparatu.

Wniosek

Fotografia produktowa jest ważną częścią sprzedaży online. Klienci chcą zobaczyć, co kupują, zanim to kupią — i chcą zobaczyć to z bliska.

Chociaż możesz regularnie publikować zdjęcia swoich produktów w mediach społecznościowych, zdjęcia produktów najlepiej udostępniać na swojej stronie internetowej. Ponieważ konsumenci robią zakupy online częściej niż kiedykolwiek, inwestowanie w profesjonalną fotografię produktów jest opłacalną inwestycją dla każdej małej firmy, która ma nadzieję na zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem swojej witryny internetowej.

Niezależnie od tego, czy zatrudnisz fotografa, czy nauczysz się samodzielnie robić profesjonalne zdjęcia produktów, odniesiesz znaczne korzyści z poprawy sprzedaży.

Powiązane posty

No Results Found

The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.

Pracuj z nami

Niech Twój następny projekt zostanie uchwycony przez Artisan Studio.

Wszelkie prawa zastrzeżone przez Artisan Studio. Stworzony przez The Digital Pug